Kategorie
Kraje nordyckie

Miłość z portalu randkowego

Szwedzka branża portali randkowych szacuje liczbę użytkowników na 1,2 miliona, którzy szacunkowo wydają 840 milionów koron rocznie w nadziei na znalezienie miłości w Internecie. Bezsprzecznie szukanie miłości to droga przyjemność.

Wśród znajomych mam dwie koleżanki, które z różnym powodzeniem szukały kandydata na męża przez Internet, niestety tylko jedna z nich go znalazła. Obie to inteligentne, pracujące dziewczyny. Magda właśnie obroniła tytuł doktora i robi karierę akademicką. Zośka jest szefową jednego z działów pewnego urzędu skarbowego. Idą jak burza przez życie. Różnią się urodą. Magda jest ładną brunetką. Zośka jest brzydką blondynką. I to Magda szczęśliwie zakończyła poszukiwanie internetowej miłości.

To właśnie w Internecie bardziej niż gdzie indziej jesteśmy poddawane surowej i jak widać bezlitosnej ocenie. Wygląd najwyraźniej jest kartą przetargową. Jest losem wygranym na loterii. Masz ładną gębę, masz szansę na miłość. I pewnie tak jest, że ładnym dziewczynom, łatwiej zwrócić na siebie uwagę, ale czy łatwiej znaleźć drugą połówkę? Wydaje mi się, że akurat uroda tutaj przeszkadza, że może być straszakiem, zwłaszcza dla niezbyt przystojnych mężczyzn, którzy z góry ustawiają się na przegranej.  

Ładna buzia to lep na muchy a często i sto nieszczęść, jeżeli tylko jej posiadaczka wykaże się odpowiednim temperamentem. Patrz omawiany już case Lydii u Södeberga. W środkach masowego przekazu nie brak stereotypowych opisów kobiet i zawsze te ładne opisywane są, jako źródło nieszczęść, femme fatale, pożerające na śniadanie wpadających w ich sidła mężczyzn. Magdzie uroda ułatwiła internetowe łowy. Jeszcze nie stanęła na ślubnym kobiercu, ale wszystko ku temu zmierza. Zośka dalej szuka. 

Tymczasem biznes portali randkowych kwitnie, podobnie, jak nadzieja na znalezienie miłości internetowej. Mötesplatsen, jeden z większych szwedzkich portali randkowych, w ciągu 5 lat pięciokrotnie zwiększył swoje dochody. W 2008 roku portal zarobił 54 miliony koron, z czego wynika, że każda z 75 000 osób, która ma płatne konto, wydaje średnio w roku 700 koron.

Portale randkowe:

Mötesplatsen, Match-Affinity, Be2, Parship, Match.com, E-kontakt.

Aftonblaet prześledził, ile kosztuje zarejestrowaną osobę konto w poszczególnych portalach: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01021/Bild_1_1021539w.png

Źródła:

1) http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5786530.ab
2) http://www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/lisamagnusson/article5790770.ab